Satış ile Pazarlama Arasındaki Fark

Satış ile pazarlama arasındaki fark, bu iş piyasasında en çok karıştırılan iki kelime aslında iki kavram. “Yumurta mı tavuktan çıkar, tavuk mu yumurtadan çıkar.” Bu soru üzerine biraz düşünelim.

Satış ile pazarlama arasındaki fark çok basit bir şekilde anlatacağım. Öncelikle bu iki kelime tanımlarını öğrenelim.

Pazarlama nedir? Kişilerin, amaçlarına uygun şekilde değişimi sağlamak üzere; ürünlerin, hizmetlerin, düşüncelerin, fiyatlandırmaların, dağıtım ve tutundurma çabalarını planlanması ve bunların uygulamaya döndürme sürecedir.

Pazarlama üretici ile tüketici arasında yer alan ve tarafları buluşturan bir köprüdür. Bu köprünün önemi birincisi topluma sağladığı yarar, ikincisi işletmeye sağladığı yararlardır.

Satış nedir? Satış, üretilen ya da zaten var olan mal veya hizmetin mülkiyetinin, belirli bir bedel karşılığı kişi veya kurumlara devredilmesidir. Satıcıyla alıcı arasında yer alan ve malın alıcıya verilmesi, karşılığında da bedelinin alınması yoluyla gerçekleştirilen işlem olarak da tanımlanır. Satış, ihtiyaçların karşılanması için satıcı ile alıcı arasındaki alışveriş olayıdır.

Yani, bir ürünün üretimden önce araştırılması, üretimi , hangi kitleye sunulmasının hedeflenmesi, reklam çalışmalarının yapılması, fiyatlandırılması, tüketiciye ulaştırılacak duruma getirip pazara sunulma aşamasına pazarlama dersek, bu aşamadan sonra tüketiciye sunulması sunum şekli, ihtiyaç yaratılıp bir bedel karışılığında tüketici ile takas işlemini de satış deriz.

  • Satışçı kendi hedeflerine bakar, pazarlamacı şirketin karlılığına bakar.
  • Satışçı kendi cirosuna bakar, pazarlamacı şirketin ürün üzerindeki karlılığına bakar.

Pazarlama ve satış arasındaki ilişki nedir?

Pazarlama potansiyel müşterilere erişim ve onları ikna etmek için yapılan her şeydir. Satış ise, müşteri ile anlaşma tesis etmek ve kontrat imzalamak için yapılan tüm çalışmalardır. Her ikisi de, yapılan işte başarıya ulaşmak yani ürün veya hizmetin paraya dönüştürülmesi için gereklidir. Herhangi biri olmadan bunu yapmak mümkün değildir.

Diğer taraftan, bazı satış teknikleri ile, herhangi bir pazarlama stratejisi olmadan da, satışı kapatmak ve müşteriden para almak mümkün olmakta ve pazarda bunun bir çok örneği bulunmaktadır. Aslında burada satış ve pazarlama iç içe geçmiştir ve satıcı aynı anda pazarlama rolünü de üstlenmektedir.

Her iki çalışmanın stratejik olarak birbirine kombine edilmesi, yapılan işin sürdürülebilmesi ve büyütülebilmesi için zorunluluktur.

Pazarlama Satış Değildir!

3 Yorumlar

  1. Çokbilmiş
    9 Temmuz 2020 - 00:47

    Kısa ve öz

    Cevap Yazın
  2. Eda
    29 Ağustos 2020 - 11:35

    Çok faydalı bilgiler teşekkür ederim

    Cevap Yazın
    • alicilek
      29 Ağustos 2020 - 11:36

      Teşekkürler 👍🏼

      Cevap Yazın

Yorumlarınızı Bekliyorum

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir