Satışta Yenilemenin Gücü

Satışta Yenilemenin Gücü:

İyi bir satış personeli kendilerini tekrarlamaktan korkmaz. Aksine en çok da yeni bir nokta üzerinde çalışırken yaparlar. Bu noktada dikkat edilmesi tek olay daha önce söylediğinizle tekrar söyleyeceğiniz arasında küçük bir farkın olmasıdır. Örnek olarak “Bu ürünün çok seveceksiniz” , “Bu ürünü kesinlikle seveceksiniz” veya “Bu hizmetin faydası çok olacaktır” , “Bu hizmetten gerçekten çok fayda göreceksiniz” Özellikle reklamcılık sektöründe tekrarlayarak satmanın en iyi yöntem olduğunu söylerler.

Peki, neden tekrar etmek zorundayız? Satışta yenilemenin gücü nedir? Neden tekrar etmemiz gerekiyor.

Bütün hipnotik algıların temelinde tekrarlamalar yatar.

Birçok insan kötü birer dinleyicidir. Duyduklarının birçoğunu kaçırırlar ve ancak %20 lik bir kısmını sonra hatırlarlar. Eğer siz mesajlarınızı tekrar etmezseniz müşterinizin onu unutması gibi bir riskle karşı karşıya kalırsınız. Ayrıca bir şeyi yenilemek, karşınızdaki kişilerde duygusal bir bağ kurmanızı sağlar.

Size güzel olay anlatayım. Bir gün telefonda bir kişiye eğitimler hakkında bilgi veriyorum. Eğitim içerikleri kontenjan durumlarını ve fiyat politikamızın bu ayın sonuna kadar olduğunu her şeyi net bir şekilde belirtmişim ve randevuyu koparmışım. Ertesi gün aradım bugün 17:00 görüşmemiz vardı geliyor musunuz teyit etmek istedim dedim. İşlerim çıktı yarın geleceğim yarın tekrar ararsınız dedi. Tabi ki yarın görüşmek üzere değip görüşmeyi sonlandırdım. Bir gün sonra tekrar aradım Ya kusura bakmayın bu hafta zor gelemem dedi. Görüşmede beni salladığını hissettim.

Ben burada bu hafta zor gelirim demesine karşılık eğitimlerimizden imkânlarımızdan tekrar bahsetmeye başladım ve bu uygulamadın bu ay sonuna kadar olduğunu tekrar hatırlattım ve bunu birkaç kez tekrarlayarak yaptım. Bunu yaparken de hem bu eğitimin faydasından hem de böyle bir eğitimi bir daha bu fiyata alamayacağını hissettirdim. Görüşmenin şekli tamamen değişerek bir anda görüşmeye gelemeyen kişi yarın size vakit ayırmaya çalışacağım diyerek bir ertesi gün sabah 10:00 da gelerek eğitimi satın almıştır. Bu anlattığım olay çok eskiden yaşadığımız basit bir örnektir.

Sonuç olarak eğer ben ilk görüşmede bazı satış argümanlarımın üzerinden tekrar tekrar hissettirerek anlatsaydım bu görüşme bu kadar uzamayıp 2 günde sonuçlanabilirdi.

Farklı bir sonuçta bu olayı hiç yapmasaydım satışımı gerçekleştiremeye bilirdim.

Son olarak bir taktik daha vermek istiyorum. Satışta yenilemenin gücü kullanırken hipnotik hikâyelerden bahsedin. Çünkü insanlar hikâye dinlemeye başladıklarında savunma kalkanlarını kaldırırlar, zihinlerinde bir film izliyormuş gibi olurlar. Siz bir olaydan bahsederken karşımızdakiler sizin bir şey satmadığınızı düşünürler. Az önce benim yaptığım gibi J Yapılan araştırmalar, hikâye anlatılan görüşmelerde satışların %20 arttırdığını göstermektedir. Bu konu üzerine de daha detaylı bilgi paylaşımım olacak.

Yorumlarınızı Bekliyorum

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir